Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała w piątek 15 grudnia, że na ogłoszony przez nią przetarg na budowę węzła drogowego w Krzyszkowicach (w ciągu drogi krajowej nr 7 na skrzyżowaniu z drogą powiatową ) odpowiedziało siedem podmiotów. Najniższa z o ofert, jakie wpłynęły opiewa na 91,1 mln zł, najwyższa zaś na 103,3 mln zł.
Wszyscy oferenci i ich oferty:
- Nowak-Mosty – 91 076 804,98 zł
- Swietelsky – 95 107 322,49 zł
- Konsorcjum firm: IMB-Podbeskidzie, Eurovia – 95 998 326,71 zł
- SKANSKA – 98 236 685,41 mln zł
- Mota-Engil – 98 402 539,80 zł
- Strabag – 99 347 100,00 zł
- PORR – 103 277 360,11 zł
Na sfinansowanie zamówienia zaplanowaliśmy 115 117 355,16 zł – podaje w komunikacie GDDKIA.
Oceną złożonych ofert zajmie się teraz komisja przetargowa.
– Oprócz kryterium ceny, bardzo ważnym okaże się kryterium jakości. Chcemy uzyskać jak najdłuższą gwarancję na obiekty mostowe, a także na ekrany akustyczne. Przewidujemy, że w ciągu trzech miesięcy będziemy mogli podpisać umowę – informuje GDDKIA.
Wykonawca na wywiązanie się z umowy, czyli wybudowanie węzła, będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy, nie licząc 3-miesięcznych przerw zimowych. Uwzględniając te przerwy węzeł powinien powstać w ciągu dwóch lat.
Opracowany projekt zakłada m.in.: likwidację lewoskrętów, budowę tunelu pod DK7 (zakopianką) dla ruchu lokalnego i pieszych, budowę pasów włączenia i wyłączenia, budowę chodnika, wytyczenie przejść dla pieszych na łącznicach i jezdniach dodatkowych, a także korektę lokalizacji zatok autobusowych wraz z przystankami.
Wedle Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021, tym odcinkiem zakopianki przejeżdża codziennie prawie 40 tysięcy pojazdów. Budowa węzła i likwidacja lewoskrętów ma w dużym stopniu poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu.
W latach 2017-21 doszło tutaj do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne.