W czwartek 2 stycznia na myślenickim dworcu autobusowym burmistrz Jarosław Szlachetka razem ze swoim zastępcą Robertem Bylicą zaprezentowali to jak w tym roku będzie wyglądała mapa połączeń autobusowych, których organizatorem jest gmina Myślenice oraz tych, do których organizacji gmina dopłaca ze swojego budżetu.
– W nowym roku będziemy kontynuować i rozwijać przewozy o charakterze użyteczności publicznej, zarówno te, których organizatorem jest gmina Myślenice, jak również te, które – dzięki współpracy z województwem małopolskim i spółką Koleje Małopolskie – realizujemy w ramach Małopolskich Linii Dowozowych. Jeżeli chodzi o linie użyteczności publicznej, które będą funkcjonować w nowym roku na terenie gminy to jest ich pięć. Możemy je kontynuować dzięki pozyskanym środkom z Funduszu Rozwoju Linii Autobusowych – zapowiedział burmistrz Jarosław Szlachetka.
Jak dodał, ze wspomnianego Funduszu gmina otrzymała na ten rok prawie 600 tys. zł, a z własnego budżetu dołoży prawie 70 tys. zł.
Pozwoli to na funkcjonowanie tych pięciu linii:
- Myślenice-Krzyszkowice-Myślenice
- Osieczany-Chełm-Osieczany
- Myślenice-Zasań- Myślenice przez Droginię
- Myślenice-Trzemeśnia-Myślenice przez Bulinę
- Myślenice-Osieczany-Myślenice
Nowością, którą udało się wprowadzić w życie od nowego roku, jest to, że linia Myślenice-Zasań-Myślenice została wydłużona o dodatkowe przystanki w Drogini, dzięki czemu będzie można dotrzeć nią do takich przysiółków jak Banowice, Ratanica i Tulej. Stało się tak na wniosek mieszkańców Drogini.
– Po kilku latach rozmów z przewoźnikami udało nam się wypracować rozwiązanie, które zabezpieczy transport również mieszkańcom Ratanicy i Tulei, czyli tej części miejscowości Droginia, która do tej pory była pozbawiona jakiegokolwiek połączenia autobusowego. Dlatego cieszę się, że udało nam się to zrealizować i pewną białą plamę na mapie gminy, jeśli chodzi o połączenia autobusowe, zlikwidować – powiedział podczas konferencji burmistrz Szlachetka. I zachęcał do tego, aby nie tylko mieszkańcy Drogini, ale wszyscy korzystali z tych gminnych linii użyteczności publicznej, bo dzięki temu, że wybiorą transport publiczny zamiast prywatnych samochodów, skorzysta także środowisko.
Zastępca burmistrz Robert Bylica poinformował z kolei o zwiększeniu liczby kursów na liniach: A1 (Myślenice-Kraków), A2 (Wieliczka – Byszyce – Świątniki Górne – Siepraw – Myślenice) i Linia A16 (Wieliczka – Byszyce – Zakliczyn – Borzęta – Myślenice). Dodatkowa zmiana, która weszła w życie w tym roku to wydłużenie linii A11 (Myślenice-Poręba Wielka przez Wiśniową) do przystanku Poręba Wielka Koninki (Ośrodek Narciarski).
Do tego, aby mogły funkcjonować te cztery połączenia Małopolskich Linii Dowozowych, których operatorem jest spółka Koleje Małopolskie, gmina Myślenice dołoży w tym roku prawie milion złotych.
– Dzięki tej współpracy, ze spółką Koleje Małopolskie, ale również z lokalnymi przewoźnikami, dzięki takiemu zrównoważonemu rozwojowi możemy mówić o konkurencyjności w podnoszeniu jakości przewozów, a przez to również o podnoszeniu jakości życia mieszkańców, którzy mogą dojeżdżać do szkół, uczelni, uczestniczyć w życiu kulturalnym i społecznym – mówił zastępca burmistrz i dodał, że teraz możemy cieszyć się naprawdę wygodnym i ekologicznym transportem.