Od wtorku (24 września) piesi mogą już korzystać z bezpiecznego przejścia nad zakopianką w Głogoczowie, a dokładnie w przysiółku Podlesie. Trzecia kładka w tej miejscowości została oddana do użytku, a jednocześnie zamknięto i likwiduje się dotychczasowe przejście, czyli „zebrę” na zakopiance w tym samym miejscu co kładka.
Kładka zamontowana została na trzech podporach, z których dwie znajdują się po obu stronach zakopianki, a jedna pośrodku, między jezdniami drogi krajowej.
Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad zakopianką. Na kładkę prowadzą schody, można się też na nią dostać jedną z dwóch wind.
Kładka ma poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu, którym codziennie przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku odnotowano tu pięć wypadków z udziałem pieszych.
Koszt tej inwestycji to 5,4 mln zł. Wykonawcą była firma Budownictwo Mosty Drogi.
Nie jest to jedyna kładka budowana lub zaplanowana na odcinku Kraków-Myślenice.
Patrząc od Krakowa, w Libertowie, do 2027 roku powstaną takie trzy. Dalej w kierunku Myślenic, w Mogilanach (niespełna 1,5 km na północ od teraz oddanej kładki w Głogoczowie) już teraz powstaje kolejna kładka .
W Krzyszkowicach w ramach rozpoczętej już budowy węzła wybudowany zostanie tunel pod zakopianką, który będzie służył również pieszym.
Ostatnia kładka powstanie zaś w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego cmentarza żydowskiego.
Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach – planujemy zrealizować do końca 2025 roku – informuje GDDKiA.