Program „Dobry start” to dodatkowe 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Wnioski o wyprawki można składać do 30 listopada. Weryfikacja uprawnień i wypłata świadczenia jest niemal w 100 proc. automatyczna.
W tym roku wniosek o świadczenie w wysokości 300 zł można złożyć wyłącznie elektronicznie – przez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. W Małopolsce ZUS wypłacił już blisko 120 mln zł dla niemal 400 tys. dzieci. W całym kraju prawie 1,3 mld zł na 4,3 mln dzieci przekazano w ramach programu „Dobry Start”.
Program przysługuje raz w roku — na dziecko uczące się w szkole — aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnością. Osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje o jego obsłudze na portalu PUE ZUS (status wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS będzie też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja o odmowie przyznania świadczenia). Świadczenie jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
Więcej szczegółów na stronie myslenice.pl/