W ubiegłym tygodniu, 17, 18 i 19 marca, uczniowie ósmych klas zdawali próbny egzamin. Najpierw z języka polskiego, drugiego dnia z matematyki, a trzeciego z języka obcego.
W Zespole Placówek Oświatowych w Drogini egzamin zdawało 12 uczniów. To niewielka grupa, którą dodatkowo rozdzielono na trzy grupy, więc nie było problemu z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. – Pod względem organizacyjnym egzamin przebiegł u nas bardzo dobrze. Natomiast biorąc pod uwagę stopień trudności, to z relacji uczniów wynika, że najmniej problemów sprawiły im egzaminy z języka polskiego i angielskiego, a najwięcej z matematyki. Podczas tego pierwszego wiele odpowiedzi na pytania wynikało z przytoczonych tekstów – fragmentu „Pana Tadeusza” oraz utworu księdza Tischnera „Człowiek”, co ułatwiło ich rozwiązanie. Trudności uczniowie nie mieli również z pytaniami językowymi, napisaniem zaproszenia oraz z dłuższą formą – rozprawką uzasadniającą, na podstawie wybranej lektury oraz innej pozycji literackiej, stwierdzenie, że w każdym człowieku coś zasługuje na podziw, bądź opowiadaniem opisującym spotkanie z bohaterem wybranej lektury – mówi dyrektor Jarosław Pietrzak.
Wymagający, ale przystępny
W Szkole Podstawowej w Trzemeśni do próbnego egzaminu ósmoklasisty przystąpiło 34 uczniów z dwóch klas ósmych. Język polski i matematykę przeprowadzono na sali gimnastycznej, która pozwoliła zachować określony dystans między zdającymi. Język angielski uczniowie zdawali w klasach, zapewniających lepszą akustykę niż sala gimnastyczna, w mniejszych, kilkuosobowych grupach.
– Organizacja próbnego egzaminu ósmoklasisty w naszej szkole wypadła bardzo dobrze. To odwzorowanie głównego egzaminu, który przed nami. Z tego co mówili uczniowie wnioskuję, że egzaminy były ich zdaniem wymagające, ale przystępne dla średniego ucznia. Najbardziej zadowoleni byli z języka polskiego – relacjonuje dyrektor Andrzej Jasek.
Więcej o próbnym egzaminie ósmoklasisty przeczytasz w najbliższym wydaniu naszej gazety w środę 24 marca.