W czwartek 6 lutego w Krzyszkowicach odbyło się zebranie wiejskie poświęcone sprawie budowy węzła drogowego na zakopiance i konieczności podłączenia do niego dwóch krzyszkowickich osiedli (przysiółków): Wójciakówka i Psiary oraz jawornickiego osiedla Bugaj. W spotkaniu, na zaproszenie mieszkańców, wzięli udział przedstawiciele gminy Myślenice, powiatu myślenickiego oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowany obecnie i mający być ukończony w grudniu br. węzeł, którego zasadniczą częścią będzie tunel pod zakopianką, nie przewiduje bezpośredniego włączenia do niego dróg prowadzących do tych przysiółków, dlatego mieszkańcy nie będą mogli z niego korzystać. Co więcej, obawiają się, że węzeł nie tylko nie poprawi ich bezpieczeństwa, ale nawet je pogorszy. Dlatego domagają się pilnej reakcji i połączenia osiedli z węzłem, tak aby oni także mogli być beneficjentami tej inwestycji za ponad 90 mln zł.
Przedstawiciele GDDKIA zaprezentowali propozycję skomunikowania trzech rzeczonych osiedli z węzłem w Krzyszkowicach poprzez zamknięcie niebezpiecznego skrzyżowania na zakopiance tj. likwidację dwóch lewoskrętów (na wysokości osiedla Bugaj w Jaworniku) i wybudowanie „szkieletu”, czyli „uciąglenie” dróg serwisowych wzdłuż zakopianki (po obu jej stronach) do węzła w Krzyszkowicach. Jak zapowiedziano, wykonanie tego zajmie ok. 3 lata. Koszt tego zadania oszacowano na ok. 15 mln zł. Padło przy tym zapewnienie, że jest „zielone światło” centrali dla takiego przedsięwzięcia.
Po zakończeniu zebrania burmistrz Jarosław Szlachetka, który od początku stał na stanowisku, że za wykonanie tego połączenia, czyli uciąglenie dróg serwisowych odpowiada GDDKIA, napisał w mediach społecznościowych: „Działania, które podjęliśmy razem z mieszkańcami oraz radnym Andrzejem Grzybkiem i Robertem Pitalą w kwestii budowy i uciąglenia dróg serwisowych przy Zakopiance (DK7) przyniosły konkretne rezultaty po kilkumiesięcznych staraniach! Dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA, Maciej Ostrowski, po 7 miesiącach konsultacji i nacisków, potwierdził realizację tych inwestycji jako zarządca drogi krajowej, zgodnie z art. 20 ustawy o drogach publicznych, który nakłada na GDDKiA odpowiedzialność za utrzymanie, bezpieczeństwo i infrastrukturę towarzyszącą. Dyrektor Ostrowski zadeklarował podczas dzisiejszego spotkania z mieszkańcami, że GDDKiA wybuduje trzy drogi serwisowe o łącznej długości 350 mb w Krzyszkowicach i Jaworniku do 2028–2029 r. Inwestycje mają objąć połączenie przysiółków Psiary, Bugaj i Wójciakówka z nowym tunelem w Krzyszkowicach”.