W poniedziałek rano (17 marca) zmieni się organizacja ruchu w Myślenicach na zakopiance, a dokładnie w rejonie budowy nowego węzła na skrzyżowaniu z ul. Sobieskiego. Komunikat w tej sprawie wydał zarządca zakopianki, czyli Generalne Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
– Na odcinku 400 m wprowadzimy ruch jednym pasem w każdym kierunku. Jezdnia w kierunku Krakowa zostanie zamknięta, ruch zostanie skierowany jednym pasem „pod prąd” na jezdnię, która na co dzień prowadzi w kierunku Zakopanego. Ruch w kierunku Zakopanego będzie również poprowadzony jednym, prawym pasem. Taka organizacja ruchu potrwa do czwartkowego popołudnia (20 marca) – informuje GDDKiA.
Zmiany te są konieczne, aby drogowy mogli na jezdni w kierunku Krakowa zamontować rusztowanie i deskowanie, a to z kolei jest konieczne do budowy płyty wiaduktu, który powstanie nad zakopianką.
– Podobne ograniczenia wprowadzimy w kolejny poniedziałek, 24 marca. Również na cztery dni zwęzimy ruch do jednego pasa w każdym kierunku. Tym razem jednak zostanie zamknięta jezdnia w kierunku Myślenic, a cały ruch na DK7 będzie poprowadzony drugą jezdnią. Na tym etapie będziemy również ustawiać rusztowanie i montować deskowanie – czytamy w komunikacie.
To nie wszystko, bo już w czwartek 13 marca na dwa dni (13-14 marca) na ulicy Słowackiego zostanie wprowadzony sterowany ręcznie ruch wahadłowy. Będzie obowiązywał w czasie prac budowlanych (orientacyjnie od 7 do 17). Wieczorem i nocą kierowcom będą udostępniane oba pasy ruchu. Podobne ograniczenie zostanie wprowadzone 17 marca i potrwa trzy dni, do 19 marca.
Węzeł kiedy już powstanie zastąpi istniejącą w tym miejscu sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu zakopianki i ul. Sobieskiego.
Powstaną dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na zakopiankę. Ważnym dla pieszych punktem tej inwestycji będzie budowa nowej kładki w rejonie dawnego cmentarza żydowskiego, po której mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przekraczać zakopiankę.
Natężenie ruchu na zakopiance stale rośnie. W latach 2020 – 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice poruszało się prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Jej wartość to prawie 56 mln zł.
Nowy węzeł ma powstać do końca 2025 r.