Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o wyborze firmy, która zajmie się przygotowaniem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla przyszłej S7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami. Transprojekt Gdański, bo to jego ofertę oceniono najwyżej, będzie miał 6 lat na opracowanie dokumentu i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Przetarg na przygotowanie STEŚ został ogłoszony przez GDDKIA w maju. Do końca lipca swoje oferty złożyło pięć firm. Jak podaje GDDKIA, jedną odrzucono na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 226). Spośród pozostałych czterech po ich ocenie najwięcej punktów uzyskała oferta firmy Transprojekt Gdański.
Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jeżeli nie zostaną złożone, to po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót będziemy mogli podpisać umowę – informuje GDDKiA.
I dodaje: – Nasz pierwotny budżet na przygotowanie STEŚ to 22 386 000 zł. Zwiększyliśmy kwotę na opracowanie dokumentacji, co pozwoliło nam na wybór wykonawcy.
Na czym będzie polegało zadanie wykonawcy? W dokumencie jakim jest STEŚ analizowane będą możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko.
– Zaproponowane w STEŚ warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji. Wykonawca STEŚ przedstawi możliwości przebiegu drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 metrów, w którym zlokalizowane będą nie tylko sama droga ekspresowa, ale cała infrastruktura związana z jej funkcjonowaniem. Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7. Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Pozostawienie opcji rozpoczęcia trasy w innym miejscu niż odcinek A4 Kraków Południe – Kraków Bieżanów daje też możliwość rozważenia rozwiązań zlokalizowanych poza podstawowym obszarem – czytamy w informacji GDDKiA.
GDDKIA dodaje też, że zgodnie z naszymi wcześniejszymi deklaracjami, żaden z wariantów nowego odcinka S7 przedstawionych w Studium korytarzowym nie jest wskazany jako rekomendowany.
Na etapie opracowywanie STEŚ mają być organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi dotyczące nowej drogi.
– Liczymy na konstruktywne rozmowy z zainteresowanymi. Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja trudna i budząca duże emocje. Jednakże wszyscy zgadzają się co do tego, że ta inwestycja jest to potrzebna – co potwierdzają strony zabierające głos w rozmowach na temat przebiegu nowego odcinka S7 – pisze GDDKIA.