Jak informuje GDDKiA od jutra, czyli od środy 12 marca zostanie wprowadzona zmiana organizacji ruchu w Libertowie, na jezdni zakopianki prowadzącej w kierunku Krakowa. Większy odcinek trasy zostanie objęty ograniczeniem prędkości do 70 km/h, a wzdłuż trasy zostaną ustawione znaki zwężające pas ruchu (znaki U-21, tzw. „sierżanty”).
– Zamkniemy zjazd z DK7 w prawo w okolicy ul. Przylesie (kilometraż 675+400). Zaczniemy prace związane z poszerzeniem drogi lokalnej biegnącej wzdłuż DK7 po jej wschodniej stronie. Następnie będziemy poszerzać jezdnię zakopianki prowadzącą do Krakowa. Te prace są konieczne, żeby w kolejny etapie budowy przełożyć ruch w kierunku Myślenic na poszerzoną jezdnię i rozpocząć budowę tunelu – informuje Kacper Michna
starszy specjalista ds. komunikacji społeczne krakowskiego oddziału GDDKiA.
Modernizacja DK7 w Libertowie
W ramach inwestycji zostanie zlikwidowane skrzyżowanie zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Pod DK7 powstanie tunel o długości 52 m, który pozwoli na przejazd między wschodnią a zachodnią częścią Libertowa. Wzdłuż trasy zostanie poprawiona i uzupełniona sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. Sąsiadujące z inwestycją drogi gminne i powiatowe zostaną połączone z jezdniami dodatkowymi równoległymi do zakopianki.
Rozbudowa DK7 w Libertowie i likwidacja świateł na skrzyżowaniu zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą zwiększy przepustowość tego odcinka. Zbudujemy też trzy kładki – w okolicy likwidowanego skrzyżowania, na Górze Libertowskiej oraz na granicy Libertowa i Gaju. Zastąpią one dotychczasowe przejścia dla pieszych. Wzdłuż trasy poprawimy i uzupełnimy sieć dróg lokalnych, co pozwoli kierowcom na korzystanie z tunelu i wjazd na DK7 w kierunku Krakowa i Myślenic. Poszerzymy drogę łącznikową po wschodniej stronie drogi w Libertowie i przebudujemy wjazdy na posesje. Wybudujemy również dwa ronda. Pierwsze powstanie na skrzyżowaniu ul. Świetlistej, drogi łącznikowej równoległej do zakopianki i drogi umożliwiającej włączenie się do ruchu na DK7 w miejscu likwidowanego skrzyżowania. Drugie na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i drogi łącznikowej prowadzącej do tunelu pod trasą. Zlikwidujemy skręty w prawo z zakopianki, w ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic). Nie będzie już możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7, a drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do zakopianki. W ramach inwestycji wybudujemy także ekrany akustyczne, ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż drogi łącznikowej pomiędzy ul. Jana Pawła II a ul. Przylesie i dwa przepusty na potoku Olszynka na drogach dojazdowych. Wykonawca prac jest Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie. Ich koszt to prawie 150 mln zł – podaje GDDKiA.
Modernizacja zakopianki
Rozbudowa układu drogowego w Libertowie to kolejny etap realizowanego przez GDDKiA konsekwentnie programu modernizacji zakopianki między Krakowem a Myślenicami. Jego celem jest zwiększenie przepustowości tej trasy i poprawa bezpieczeństwa, tak kierowców, jak i pieszych. W zeszłym roku do użytku został oddany węzeł drogowy w Gaju i kładki w Mogilanach oraz Głogoczowie. Ponadto budowane są kolejne dwa węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach.