W celu usprawnienia obsługi petentów w Urzędzie Miasta i Gminy Myślenice wprowadzono elektroniczny system rezerwacji kolejki do Sali Obsługi Klienta. Co istotne na salę przeniesiony został w Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych, dzięki czemu mieszkańcy wszelkie sprawy obywatelskie załatwią w jednym miejscu.
Na salę obsługi została także przeniesiona kasa nr 2, dzięki czemu mieszkańcy nie będą już musieli chodzić po schodach na pierwsze piętro, gdzie dotychczas znajdowała się druga kasa. Obecnie obydwa stanowiska umożliwiające płatności są dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Przed wejściem na Salę Obsługi Klienta zamontowano biletomat oraz monitor wyświetlający ilość osób oczekujących w kolejce. Na interaktywnym ekranie biletomatu można zarezerwować kolejkę w takich kategoriach jak dowody osobiste, kasa, działalność gospodarcza i zezwolenia alkoholowe, meldunki, dziennik podawczy i informacja oraz Urząd Stanu Cywilnego.
– Zainstalowany system usprawni obsługę petentów, a także uporządkuje kolejkę w holu naszego urzędu. Pobrany numer na bilecie do wybranego stanowiska jest wywoływany za pomocą lektora głosowego oraz wyświetlany na ekranie monitora. System jest bardzo prosty i czytelny. Jestem przekonany, że to rozwiązanie nie tylko przyspieszy, ale także podniesie komfort obsługi mieszkańców i dodatkowo zapewni bezpieczeństwo w związku z pandemicznymi obostrzeniami, wymuszając obecność jednej osoby przy każdym ze stanowisk. W krótce wchodząc na stronę internetową Gminy Myślenice będzie można nie tylko sprawdzić ilość osób oczekujących do danego stanowiska, ale także zarezerwować sobie konkretną godzinę, w której chcemy być obsłużeni w urzędzie
– tłumaczy Robert Pitala, sekretarz Gminy Myślenice.
W czasie wdrażania elektronicznego systemu kolejkowego wydawanie biletów odbywa się w godzinach pracy urzędu. Niebawem zostanie uruchomiony system internetowy, który umożliwi sprawdzenie aktualnego stanu kolejek, ilości czynnych stanowisk i osób oczekujących, a także możliwość rejestracji elektronicznej, co pozwoli mieszkańcom nie wychodząc z domu bukować miejsce w kolejce na konkretny dzień i godzinę, pozwalając elastycznie zaplanować czas.