W piątek 9 lutego rusza budowa kolejnej kładki dla pieszych nad zakopianką- tym razem w Mogilanach. Między Krakowem a Myślenicami jest już sześć takich obiektów. Niebawem zacznie się budowa pięciu kolejnych.
Jak informuje inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w pierwszym etapie prac będzie demontowana wyspa przy skrzyżowaniu zakopianki i ul. Żary. Dlatego też w piątek zamknięty zostanie pas do skrętu w prawo, który jest na DK7. Sam wjazd na ul. Żary z zakopianki będzie utrzymany.
Nowe przejście dla pieszych nad zakopianką powstanie w południowej części Mogilan, w rejonie przystanku autobusowego Włosań.
– Połączymy ul. Żary i św. Rity i zapewnimy bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7, dzięki czemu będziemy mogli zlikwidować funkcjonującą dziś w tym miejscu „zebrę”. Przez ten odcinek zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych – czytamy w komunikacie GDDKIA.
Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami.
Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 40 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.
Koszt inwestycji to 6 mln zł. Prace planowano mają się zakończyć w listopadzie tego roku.
Kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKIA planuje realizować z myślą o pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:
- w rejonie skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
- w rejonie przystanku autobusowego Góra Libertowska;
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Te obiekty powstaną w ramach przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.
Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstanie kolejna kładka, w Głogoczowie.
Jej budowę planujemy rozpocząć na wiosnę. Wtedy też powinna się zacząć budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi. Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku – informuje GDDKIA.