Do tego, żeby stawiać na lokalne produkty i usługi zachęcają działaczki z myślenickiej grupy „Kobiety 100/100”. W ramach projektu „Rozkwitnij Polsko” zorganizowały m.in. internetową debatę dotyczącą aplikacji „Pola”, która pomaga odnaleźć polskie wyroby. W dalszych planach mają spotkania w szkołach budujące świadomość młodych konsumentów, że polskie znaczy dobre.
Projekt „Rozkwitnij Polsko” to pomysł grupy „Kobiety 100/100” promującej kobiece inicjatywy. Ma on kształtować świadomość konsumencką i zachęcać do kupna polskich produktów, a tym samym do wspierania krajowej gospodarki oraz bezpośrednio lokalnego twórcy czy producenta. – Polskie towary mają wysoką jakość, niestety wciąż pokutuje zasada „cudze chwalicie, swego nie znacie”, my chcemy to zmieniać. Warto również postawić na polskie produkty z jeszcze jednego względu – w tym czasie kiedy kryzys związany z koronawirusem mocno nadszarpnął globalną gospodarkę, to my tu i teraz mamy możliwość zadbania o swoje najbliższe otoczenie, swoje „lokalne podwórko”, czyli lokalną gospodarkę – podkreśla Małgorzata Miszczak, jedna z założycielek grupy „Kobiety 100/100”.
Prosta i przydatna
W ramach projektu, końcem kwietnia, zorganizowano debatę online z koordynatorem aplikacji „Pola” Mateuszem Perowiczem. – Miała ono na celu upowszechnienie informacji o tej aplikacji, nie wszyscy o niej wiedzą, a jest naprawdę bardzo prosta i przydatna – mówi pani Małgorzata. W jaki sposób można z niej korzystać? – Wystarczy ją włączyć, przyłożyć telefon do kodu kreskowego danego produktu i wtedy pojawiają się informacje o nim m.in. czy jest produkowany i zarejestrowany w Polsce oraz jakie badania są nad nim prowadzone w naszym kraju – wyjaśnia nasza rozmówczyni. Jedna z uczestniczek debaty, pani Edyta, po jej zakończeniu umieściła wpis opisujący jej wrażenia: – Dziękuję za spotkanie! Wciąż jestem w szoku po informacji, że kod kreskowy 590 wcale nie oznacza w pełni polskiego produktu. Apka ściągnięta, będę czujniejsza od dzisiaj.
Oprócz spotkania online z Mateuszem Perowiczem, „Kobiety 100/100” zaprosiły, początkiem maja, do udziału w wyzwaniu polegającym na sprawdzeniu jakie polskie produkty mamy w swoich domach. Internauci publikowali swoje zdjęcia np. z wyprodukowanymi w naszym kraju meblami czy lokalnymi produktami na tle pięknych, rodzimych krajobrazów, jak ten w Drogini.
Więcej o projekcie „Rozkwitnij Polsko” przeczytasz w najbliższym wydaniu naszej gazety w środę 30 września.