Myślenicki Ośrodek Pomocy społecznej zajmuje się organizowaniem i koordynowaniem pomocy dla osób starszych, w ten trudny dla wszystkich czas.
W tym szczególnym okresie zagrożenia epidemicznego myślenicki ośrodek pomocy społecznej skupia się przede wszystkim na pomocy osobom starszym, samotnym, niepełnosprawnym – szczególnie potrzebującym wsparcia w związku z kwarantanną.
W sytuacji, kiedy osoba – starsza, samotna czy niepełnosprawna, bądź rodzina – nie jest w stanie sama zapewnić sobie gorącego posiłku lub produktów żywnościowych, takiej pomocy udzielamy jako gmina przez pracowników socjalnych oraz wolontariuszy.
W tym miejscu chciałem podziękować za wszystkie zgłoszenia gotowości do niesienia pomocy. Dziękuje osobom indywidualnym, wolontariuszom z Caritas Betania, KOTŁOVNI, Grupy Poszukiwawczo Ratowniczej. Jeżeli będzie taka potrzeba do dyspozycji mamy druhów z Ochotniczych Straży Pożarnych
– powiedział burmistrz Jarosław Szlachetka
Pomoc dla potrzebujących koordynuje Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej i to do ośrodka należy się zgłaszać. W celu pomocy osobom potrzebującym uruchomiliśmy specjalne infolinie telefoniczne.
Jeżeli wzywamy pomocy lub udajemy się do szpitala i podejrzewamy u siebie zakażenie koronwirusem nie okłamujmy personel medyczny. Rzetelnie i odpowiedzialnie informujmy o swoich dolegliwościach.
Jeśli zajdzie taka potrzeba zachęcam do skorzystania z aplikacji „Kwarantanna domowa” – to aplikacja, która ułatwia i usprawnia przeprowadzenie obowiązkowej kwarantanny w warunkach domowych. Aplikacje można ściągnąć na swoje urządzenie mobilne ze strony rządowej gov.pl
W tej szczególnej sytuacji najważniejszy jest spokój i stosowanie się do zaleceń. Dla wielu osób, szczególnie starszych, samotnych czy niepełnosprawnych, jest to czas wyjątkowo trudny. Do wszystkich kieruje jeszcze raz apel: to nie jest czas na spotkanie w gronie przyjaciół, odwiedziny u rodziny czy krewnych. Proszę zachowujmy się odpowiedzialnie. Kontakty towarzyskie odłóżmy na późniejszy okres. Zostańmy w swoich domach
– zaapelował burmistrz.