We wtorek (14 maja) zostanie zmieniona organizacja ruchu na zakopiance w Głogoczowie, w okolicy budowanej kładki dla pieszych. Zarządca drogi, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad komunikuje czego należy się spodziewać.
Na odcinku ok. 100 metrów zwęzimy jezdnię w kierunku Krakowa do jednego, lewego pasa. Poza tym przeniesiemy też przystanek autobusowy Głogoczów Podlesie w kierunku Myślenic kilkadziesiąt metrów na południe, dalej od terenu budowy. Zmiana organizacji ruchu jest niezbędna, żeby wykonać prace związane ze wzmocnieniem skarpy i przygotowaniem fundamentów podpory przyszłej kładki. Ten etap prac planujemy skończyć w czwartek (16 maja) – pisze w komunikacie Kacper Michna z GDDKiA.
Budowana kładka nad zakopianką ma zastąpić istniejące przejście dla pieszych w pobliżu przystanku Głogoczów Podlesie.
Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach, a których dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie się znajdowała 6 m nad drogą. Na kładkę będzie można wejść po schodach lub wjechać windą.
Inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo pieszych. Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych.
Koszt jej budowy to 5,4 mln zł.
Prace mają się zakończyć jesienią br.
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKIA realizuje z myślą o pieszych przekraczających zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:
- obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
- w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Te obiekty są częścią przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstaje kolejna kładka, w Mogilanach. Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku – dodaje Kacper Michna z GDDKIA.